työntekijäkokemus

Työntekijäkokemus -palvelukokonaisuus

Mitä on hyvä työntekijäkokemus? Työntekijäkokemusta on ajateltu aiemmin yrityksen määrittelemänä työsuhteen elinkaarena, joka sisältää houkuttelun, rekrytoinnin, perehdytyksen, osaamisen kehittämisen, sitouttamisen, palkitsemisen ja niin edelleen. Tämä on kuitenkin hyvin yksipuolinen tapa tarkastella työntekijää ja hänen henkilökohtaista kokemustaan työsuhteen aikana.

Työsuhteen elinkaaren sijaan on hyödyllisempää ajatella kaikkia niitä hetkiä, joilla on merkitystä työntekijälle. Näistä hetkistä muodostuu erilaisia kokemuspolkuja ja jokaisen työntekijän oma työntekijäkokemus.

Näitä hetkiä me kutsumme kriittisiksi hetkiksi. Olemme tunnistaneet sata tällaista kriittistä hetkeä, jotka työnantajan on syytä tunnistaa ja varautua. Gartner nosti HR-johtajan TOP 3 -prioriteetteihin juuri työntekijäkokemuksen (Gartner, 2019).

Autamme sinua varmistamaan onnistuneen työntekijäkokemuksen hetkissä, joilla todella on merkitystä. Hyvä työntekijäkokemus ei ole pelkkiä työsuhde-etuja tai palkankorotuksia tai työhyvinvointia (MIT CISR, 2017).

Kehittäminen on hyvä aloittaa nykytilan kartoittamisesta ja helposti korjattavista, mutta vaikuttavista asioista. Alkuun pääset tutustumalla oppaaseemme Työntekijäkokemuksesta.

Työntekijäkokemuksen kehittäminen: palvelun tasot

1. Työntekijäkokemuksen nykytilakartoitus
Prosessien ja käytäntöjen auditointi.
Havainnointi ja työntekijöiden haastattelut.
Auditointi: kiinteä hinta
2. Ketterä kehittäminen yhdessä
Ketterä kehittäminen yhdessä työntekijöiden kanssa, osallistaen ja ihmislähtöisin menetelin.  Lopputuloksena näkemykset toimenpiteistä. Kehittäminen ja konsultointi: kiinteä hinta
3. Valmennukset ja puheenvuorot
Viimeaikaiset aiheemme: Työntekijäkokemuksen johtaminen; Perheystävällinen työpaikka; Moderni ketterä HR menestyksen mahdollistajana. Valmennukset: kiinteä hinta

Keitä työntekijäkokemuksen asiantuntijamme ovat?

Olemme työntekijäkokemuksen ja ketterän HR:än asiantuntijoita. Lupaamme avata ammattitaidolla työntekijäkokemuksenne nykytilan, ratkaista jämäkästi siinä ilmenneet haasteet ja kehitämme ketterästi niitä yhdessä työntekijöidennne kanssa sekä valmennamme lempeästi esihenkilöt, johdon sekä työntekijät muutokseen.

Kaikki konsultointiprosessimme perustuvat ketteriin ja käyttäjälähtöisiin menetelmiin ja perehdytämme myös asiakkaamme niiden hyödyntämiseen työntekijäkokemuksen kehittämisessä.

Osaamisellamme ja uniikeilla työkaluillamme rakennamme työntekijöillenne toimivan työntekijäkokemuksen, joka pohjaa kriittisiin hetkiin sekä ketterään tekemiseen.

Työntekijäkokemuksen vaikutukset liiketoiminnalle ovat ilmeiset. Gartnerin tutkimukseen vastanneista HR-johtajista yli puolet oli sitä mieltä, että työntekijäkokemuksen parantaminen on prioriteetti (Gartner, 2019).

MIT-yliopiston mukaan yritykset, joissa on erinomainen työntekijäkokemus
– ovat kaksi kertaa innovatiivisempia,
– kaksinkertaistavat asiakastyytyväisyyden ja
– tekevät 25 % enemmän voittoa kuin muut.

(MIT CISR, 2017)

Miksi kehittää työntekijäkokemusta?

Saimme auditoinnista hyvän ja selkeän listan kehityskohteisiin ja nämä vieläpä listattuna helpoimmasta hankalimpaan. Tämä on hyvä keino saada ulkopuolinen näkemys työpaikan HR-käytäntöihin ja herätellä katsomaan käytäntöjä ja prosesseja työntekijöiden perspektiivistä.

Jenni Rouvinen, HR Manager, Cloubi

Tulevaisuudessa työnantajat menestyvät kuuntelemalla työntekijöitään ja kehittämällä työntekijäkokemusta.

Forbes, 2018

Ota yhteyttä

Linda Rautanen
Perustaja, Partner, Työntekijäkokemuksen asiantuntija
050 570 8790
Laura Hannola
Perustaja, Partner, Työntekijäkokemuksen asiantuntija

Haluatko kehittää työntekijäkokemusta? Hienoa!

Varaa maksuton puhelinaika (30 min) suoraan kalenteristamme